[ad_1]
وزیر آموزش و پرورش می گوید “این مانعی برای درک نوشتن است”
دولت فرانسه این را در نظر می گیرد زبان فراگیر، که شامل یک پسوند زنانه در یک اسم مذکر از طریق نقطه است ، مانعی در یادگیری دانش آموزان است و نباید از آن به عنوان جایگزینی برای زنانه شدن زبان استفاده شود.
بخشنامه وزیر آموزش و پرورش ج.ean-Michel Blanquer، این هفته تأکید کرد که پذیرش این نوع زبان مطابقت با قوانین رضایت “معمولاً در برنامه های آموزشی انتظار می رود” را تغییر می دهد.
وی همچنین استدلال کرد که “این مانعی در درک مطلب است” ، علاوه بر این که بر خواندن با صدای بلند و تلفظ تأثیر می گذارد ، زیرا رونویسی شفاهی اینگونه گرافیک ها امکان پذیر نیست.
بلانکر در این متن ، که در روز چهارشنبه در روزنامه رسمی منتشر شد ، تأکید کرد که برخلاف آنچه صفت شامل ، کودکان دارای معلولیت خاص یا مشکلات یادگیری می توانند ارائه دهند ، آنها به ویژه معلول هستند.
برای وزیر ، یادگیری و تسلط به زبان فرانسه “به مبارزه با کلیشه ها کمک می کند و فرصت های برابر را برای همه دانش آموزان تضمین می کند” ، چیزی که نباید توسط این زبان مجازات شود ، که “پیچیدگی و بی ثباتی” آن به عنوان یک مانع ارائه شده است. .
در عوض ، از تبلیغ و استفاده از زنانه سازی اصطلاحات خاص ، به ویژه موقعیت ها ، “در چارچوب قوانین دستوری” حمایت می کند.
«نامرئی بودن» زنان
زبان فراگیر در فرانسه در محافل فمینیستی مورد حمایت قرار گرفت ، که زبان مردانه برای آن خنثی نیست و “نامرئی بودن” زنان را پیش فرض می گیرد.
هر چه فرهنگستان زبان فرانسه وی در اکتبر 2017 با صراحت مخالفت کرد و آن را انحرافی دانست و در نوامبر همان سال ، نخست وزیر وقت ، دورف فیلیپ ، دستور داد که آن را در متن ها و پروتکل های رسمی ممنوع اعلام کند.
بلانکر اکنون یادآوری کرد که “قوانین زنانه سازی” که در آن زمان دیکته شده بود در اسناد اداری اعمال می شد ، و خواستار احترام به قوانین دستوری و ترکیبی موجود در چارچوب آموزشی نیز شد.
بخشنامه وی شامل موقعیت جدیدی از این چهارشنبه در آکادمی فرانسه است.
“در زمانی که مبارزه با تبعیض جنسیتی شامل مبارزه با خشونت خانگی ، نابرابری در حقوق یا آزار و اذیت ، از جمله نوشتن است ، اگرچه به نظر می رسد بخشی از این جنبش است ، اما نه تنها برای این امر ضدضرور نیست بلکه برای عمل و فهم زبان. “، نتیجه گیری از بدن.
با توجه به معیارهای
اطلاعات بیشتر
[ad_2]